UT Entrepreneurial Challenge

UT Entrepreneurial Challenge

Projectinfo

Follow UT Entrepreneurial Challenge
Client(s)

Universiteit Twente

Partners

University of Twente, Student Union, Novel-T, NIKOS, DesignLab, 4TU, Rabobank, ASML, PwC, VolkerWessels Telecom, Nature 2.0, ASM, Bosch, V.O. Patents & Trademarks, Police, SKF, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, Grolsch, Fraunhofer, Vcare, Speakup, Moba, Bronkhorst, Thales, Topicus, Apollo Tyres, Recognize, ECT, Dutch Student Investment Fund, Alumni Network, Enschede, Oost NL More...

Categories

Carrière, Onderwijs, Employer branding

Services

Analyse, Conceptontwikkeling, Design, Promotie, Eventmanagement

SDGs

Quality education, Decent work and economic growth, Industry, innovation and infrastructure, Partnerships for the goals

Editions

2017, 2018, 2019

About

Sinds 2017 biedt de UT Entrepreneurial Challenge studenten jaarlijks de kans om eigen ideeën, prototypes of studieopdrachten verder uit te werken in Minimal Viable Products en businessplannen. Dit ge beurt in samenwerking met een netwerk van de University of Twente en meer dan 30 lokale en nationale, innovatieve business partners die coaching en expertise ter beschikking stellen. De missie vanaf de eerste editie is studenten uitdagen om met out-of-the-box oplossingen voor hedendaagse, maatschappelijk relevante problemen te komen en deze te vertalen in maakbare producten en businessplannen. Het netwerk van kennispartners speelt een belangrijke rol in de verdere doorontwikkeling van de ideeën. De UT Challenge is gegroeid tot een platform waar elke UT-student van kan profiteren. In voorgaande edities hebben honderden studenten ideeën en prototypes doorontwikkeld ten aanzien van belangrijke maatschappelijke thema’s, businessplannen opgesteld en kennis uitgewisseld met het (lokale) bedrijfsleven More...

word partner van UT Entrepreneurial Challenge UW EIGEN JONGERENCAMPAGNE